Педагогічні читання – це одна з добрих традицій та неодмінна частина методичної роботи, що дозволяє просувати інноваційні ідеї в педагогіці, обговорювати актуальні проблеми освіти, сприяє розвитку професіоналізму педагогів, дозволяє забезпечувати високий професійний рівень викладачів.
Така форма роботи уже традиційна в нашому коледжі під час зимових канікул. Не дивлячись на певні обмеження воєнного часу, педагогічні читання відбулися відповідно до плану роботи.
Протягом двох днів 04 та 05 січня 2023 року педагоги підвищували свій методичний та фаховий рівень, знайомлячись з цікавими, креативними доповідями, як викладачів коледжу так і запрошених гостей.
Педагогічні читання розпочала заступник директора з навчальної роботи Шевченко О.В., підкресливши важливість і значення даної форми роботи для підвищення фахової майстерності викладачів. Оксана Володимирівна побажала всім плідної та творчої праці.
№ з/п | Зміст роботи |
Час |
Відповідальний | Місце проведення |
04.01.2023 | ||||
1. | 1.1. Запрошені гості –
Петрик О.Л. – заступник директора департаменту соціальної політики, начальник управління соціальних гарантій та розвитку соціальної сфери. Шиляєва Н.Л. – начальник відділу пільг управління соціальних виплат та персоніфікованого обліку департаменту соціальної політики. Тема виступу «Забезпечення надання державних соціальних гарантій для ветеранів війни та їх сімей, а також для окремих категорій громадян» |
1000 | Баланович Н.Ю. | читальний зал |
1.2. Запрошений гість. Горницька О.В. – методист кабінету інформаційно-комунікаційних технологій, тема виступу «Контент для дистанційного навчання» |
1100 | Шилюк О.В. | читальний зал | |
1.3. Актуальні питання з охорони праці | 1145 | Омельчук С.І. | читальний зал | |
05.01.2023 | ||||
2. | 2.1. Запрошений гість.
Папуша В.В. – доцент кафедри педагогіки, психології та корекційної освіти РОІППО, тема виступу «Особливості формування професійної етики педагогічних працівників» |
1000 | Шилюк О.В. | читальний зал |
2.2. Етичні вимоги до ведення занять | 1100 | Чернишин М.М. | читальний зал | |
2.3. Педагогічне портфоліо. Досвід викладачів коледжу | 1115 |
Баранов М.О. Груба В.В. Бевшко Т.І. Мінькова Н.П. Накопалова О.П. |
читальний зал |
За час педагогічних читань висвітлено багато важливих тем, які є актуальними і цінними для кожного викладача, обговорено сучасні педагогічні інструменти, нові підходи до викладання.
Під час воєнного стану, актуальним стало питання надання соціальних гарантій та пільг для учасників і ветеранів російсько-української війни, а також для окремих категорій громадян України.
Для інформаційно-роз’яснювальної роботи було запрошено представників Департаменту соціальної політики Рівненської міської ради Петрик О.Л. та Шиляєву Н.Л., які підготували доповідь за темою «Забезпечення надання державних соціальних гарантій для ветеранів війни та їх сімей, а також для окремих категорій громадян», розповіли про надання соціальних пільг у вигляді субсидій для населення.
Заступник директора Департаменту соціальної політики, начальник управління соціальних гарантій та розвитку соціальної сфери – Петрик Олена Леонідівна розповіла про види державних соціальних пільг для ветеранів війни та їх сімей, пакет необхідних документів для оформлення цих пільг, а також відповіла на запитання викладачів коледжу відповідно до ситуації, яка їх цікавила.
Начальник відділу пільг управління соціальних виплат та персоніфікованого обліку Департаменту соціальної політики, Шиляєва Наталія Леонідівна розповіла про види та можливі варіанти оформлення соціальних виплат для громадян України, і, зокрема, для внутрішньо переміщених осіб, які постраждали від війни в Україні. Було обговорено питання подачі документів, оформлення, нарахування житлових субсидій, пільги для окремих категорій громадян України, а також Наталія Леонідівна відповідала на запитання викладачів щодо оформлення субсидій у кожному випадку окремо.
Як ефективно організувати навчання та зробити його цікавим та ефективним? Яким повинен бути навчальний контент для дистанційного та змішаного навчання? Актуальні питання сьогодення для викладачів та студентів коледжу. На зустріч з викладачами коледжу запросили методиста кабінету інформаційно-комунікаційних технологій Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти О.В. Горницьку.
Оксана Горницька ознайомила викладачів коледжу з безліччю засобів , за допомогою яких можна транслювати навчальний контент.
Це можуть бути відеоуроки, презентації, заняття в середовищах віртуальної та доповненої реальності, навчальні застосунки, інтелектуальні карти, онлайн-інструменти для створення ребусів, фото колажів, для візуалізації текстової інформації, створення QR – кодів, анімаційних історій, інтерактивних вправ.
Освіта проходить процес трансформації. Дистанційне навчання стає звичним для студентів, а інтерактивні підходи здатні ще більше зацікавити студентів, які зараз навчаються та мають потреби в отриманні інформації. Вони користуються гаджетами, краще сприймають інтерактивний контент та постійно прагнуть мати доступ до всесвітньої павутини. Тож у час, коли довелось перейти в онлайн-режим і швидко перелаштуватись на нову форму, викладачі вирішували багато питань: як проводити заняття, що для цього важливо, який формат буде найбільше результативним і корисним тощо.
Під час онлайн-уроків важливо правильно організувати роботу студентів, налагодити взаємодію між ними, залучити до командної роботи, а навчальний час зробити захопливим і цікавим. Студентам необхідно давати ініціативу та можливість проявляти себе креативно. Якщо студенти пропонують використовувати певний контент або ж програмне забезпечення, це варто підтримати.
Зараз відбувається багато змін, тому ми повинні переглянути своє ставлення до речей навколо та знайти натхнення для нових рішень. З такою цікавою та насиченою інформацією з нами поділилась Оксана Вікторівна, навчила та показала на презентації багато цікавого матеріалу.
Окремим пунктом було обговорено питання охорони праці в коледжі. Основа пожежної безпеки – профілактика, адже завжди легше попередити пожежу, ніж її потім ліквідувати. Тому, робота адміністрації коледжу та інженера з охорони праці Омельчука С.І., в першу чергу, спрямована на профілактику пожеж, а це навчання працівників, інструктажі з пожежної безпеки, візуальні попередження у вигляді пожежних стендів, планів евакуації та знаків пожежної безпеки, оснащення коледжу сучасними первинними засобами пожежогасіння тощо.
Всі ці засоби попередження сповна використовуються для убезпечення коледжу від можливих пожеж, а вчасно повірені та перезаряджені вогнегасники та інші первинні засоби пожежогасіння дозволять у критичних випадках знешкодити перші прояви пожежі. Проведені на педагогічних читаннях навчання педагогів щодо використання вогнегасників для ліквідації осередків займання з використанням відповідного відео контенту підвищать пожежну безпеку коледжу.
ПЕДАГОГІЧНІ ЧИТАННЯ – 2023 (05.01.2023)
Другий день педагогічних читань розпочався із зустрічі педагогічного колективу коледжу з доцентом кафедри психології та інклюзивної освіти РОІППО Папушею Владиславом В’ячеславовичем, який запропонував для обговорення тему «Особливості формування професійної етики педагогічного працівника».
Під час виступу було зазначено, що будь-яка професія отримує визнання у суспільстві через корисність, затребуваність і необхідність її для суспільства; будь-яка професійна діяльність націлена за своєю суттю на покращення і полегшення життя людей у спільноті. Обираючи майбутню професію, людина дає згоду дотримуватися принципів і норм професійної етики. При цьому, професійна етика як галузь прикладних знань, формулює й обґрунтовує систему моральних норм і принципів, які діють у специфічних умовах взаємовідносин людей у сфері визначеної професії, враховуючи очікування і запити суспільства щодо певної професії, а також окреслення меж професійної діяльності та професійної компетенції.
Розглянуто складові професійної етики, основні принципи професійної етики науково-педагогічного працівника, які у вітчизняному законодавстві прописані в Конституції України, Законах України «Про освіту», «Про запобігання корупції». Було акцентовано увагу на академічній доброчесності як частині загальної культури суспільства.
У заключній частині Владислав В’ячеславович провів діагностичний модуль «Знайди себе» та надав рекомендації зі створення мотиваційних механізмів етичної поведінки працівника освітнього закладу.
Продовжив педагогічні читання з актуальним питанням про етичні вимоги до введення занять завідувач відділення спеціальності 275 «Транспортні технології» Чернишин М.М.
Завідувач відділенням наголосив, що потрібно працювати над розробкою власних та впровадженням сучасних педагогічних технологій, методик і програм. Підвищувати якість та ефективність надання освітніх послуг. Постійно дбати про культуру своєї поведінки, мови і спілкування. Для педагога завжди важливо не допускати ненормативної лексики, грубих і образливих висловлювань, підвищувати статус та престиж наукової і педагогічної діяльності, дотримуватися високого рівня культури поведінки, поводитися зі студентами і колегами стримано, тактовно, ввічливо, толерантно. Бути коректним і доброзичливим у спілкуванні з колегами. А повага до особистості студента і гарантія та захист його гідності і прав – це незаперечний закон в діяльності кожного педагога.
Педагог – найактивніший учасник освітнього процесу. Професійний розвиток педагогічного працівника, це тривалий процес, метою якого є розвиток людини, як особистості.
Вже також стало традицією для педагогічних читань заслуховувати інформацію про досвід роботи педагогів, що атестуються на покращення кваліфікаційних категорій.
Педагоги діляться власними портфоліо, що дозволяє вивчати та популяризувати кращий педагогічний досвід.
Цьогоріч досвідом роботи в коледжі за міжатестаційний період поділилися такі викладачі: Мінькова Н.П., Баранов М.О., Накопалова О.П., Бевшко Т.І.
Дирекція коледжу та педагогічний колектив дякують організаторам та учасникам педагогічних читань за пророблену роботу та бажають творчих злетів на освітянській ниві. Перемоги нам над ворогом!