***

Меню сайту
Категорії розділу
Спортивне життя [29]
Бібліотека [64]
АТО [24]
Класному керівнику [1]
Обласні методичні об'єднання [19]
ЗНО [15]
ЗНО 2019 [2]
Форма входу
Поділитись у:
Офіційні сайти
Пошук
Календар
«  Листопад 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Архів записів
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2018 » Листопад » 8 » «ЯК БОРОТИСЯ З «БАЙДУЖИМ» СТАВЛЕННЯМ СТУДЕНТІВ ДО НАВЧАННЯ?»
16:02
«ЯК БОРОТИСЯ З «БАЙДУЖИМ» СТАВЛЕННЯМ СТУДЕНТІВ ДО НАВЧАННЯ?»

Якість освіти у вищому навчальному закладі залежить від трьох чинників: хто навчає, як навчає і кого навчають. Але першочергова роль, на нашу думку, належить викладачеві, який має бути активним організатором, наполегливим, освіченою людиною з високою загальною культурою і професійною майстерністю, яка вивчає нові педагогічні технології і впроваджує їх у практику своєї роботи, в життя.

На засідання класних керівників був запрошений Папуша Владислав В’ячеславович, кандидат психологічних наук, старший викладач кафедри педагогіки, психології та корекційної освіти РОІППО, який з радістю поділився своїми практичними порадами щодо позитивної мотивації студентів до навчально-виховного процесу.

Ставлення студента до свого навчання у ВНЗ найбільше залежить від чинників вибору професії (спеціальності) і ставлення до самого процесу навчання. Позитивною мотивацією професійного вибору студента є такі його прояви:

- яскраво виражений інтерес до професії;

- бажання в майбутньому займатися саме цією професійною діяльністю;

- прагнення бути корисним людям, суспільству результатами своєї професійної діяльності, служити Україні та ін.

На формування позитивної мотивації навчально-пізнавальної діяльності студентів впливають такі умови, а саме:

1) професіоналізм викладача (бажання та вміння навчити);

2) ставлення до студента як до компетентної особистості;

3) сприяння самовизначенню студента, розвиток позитивних емоцій студента;

4) організація навчання як процесу пізнання;

5) використання методів, що стимулюють навчально-пізнавальну діяльність;

6) усвідомлення найближчих та кінцевих цілей навчання;

7) професійна спрямованість навчальної діяльності;

8) доступність змісту навчального матеріалу, що пропонується викладачем на занятті;

9) постійне створення та "підкріплення" ситуації успіху для невпевнених у своїх силах студентів.

Слід зазначити, що педагоги та психологи розділяють поняття «успіх» та «ситуація успіху». Ситуація успіху – це поєднання умов, що забезпечують успіх, а сам успіх – результат подібної ситуації. З точки зору Папуши В.В., завдання викладача – створювати ситуації успіху, а завдання студента − скористатися цією ситуацією.

Отже, ситуація успіху стає умовою переростання негативного ставлення до навчання в позитивне, активне, творче. Позитивні емоції породжують почуття вдачі, радість, інтелектуальний підйом у процесі розв’язання навчальних завдань, приносять задоволення. У студентів виникає бажання (мотив) виконувати більш складні завдання, і одночасно приходить усвідомлення недостатнього рівня своїх знань та умінь – результатом цих психічних процесів стає формування стійкої потреби у навчанні.

Одне з найважливіших значень в оцінці педагога має авторитет викладача, що виступає ознакою професійності педагога. Адже слово авторитетного викладача цінується дуже високо. Авторитет викладача – інтегральна характеристика його професійного, педагогічного та особистісного положення в колективі, яке проявляється в ході взаємин з колегами, студентами та впливає на якість успішності у вищому навчальному закладі. Причому, слід зазначити, що складовими авторитету викладача є авторитет ролі та авторитет особистості. Якщо кілька років тому переважав авторитет ролі, то зараз, в умовах трансформації суспільства, переважає авторитет особистості викладача, його яскрава, неповторна індивідуальність, яка надає педагогічний і психотерапевтичний вплив на студентів.

Переглядів: 78 | Додав: Nik1975 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Все смайлы
Код *:

Рівненський автотранспортний коледж НУВГП 2018